Pages

Saturday, June 26, 2010

..pasrah!


Salam...

Apa sbenarnyerr matlamat hidupku atas muka bumi ini.........
Ya Allah!!! ....amat sukar untuk ku huraikan permasalahan dalaman diriku ini...
Amat sukar juga ku tafsirkan hikmah sesuatu di sebalik setiap kejadian yang berlaku....

Aku mengharap Petunjuk Ilahi.....
Aku mengharap....di beri kekuatan melawan nafsu dan godaan syaitan yang di benci...
Aku mohon Ya Allah.....berilah kekuatan atas diri ini menghadapi segala godaan yg menjauhkan ku dari Mu....
Ya Allah

Ampunkan segala dosa2ku...
Aku merasakan diriku jauh,jauh,jauh...dari Mu..
...hina,hina teramat2 hina disisi Mu...
Kerana dosa yg ku lakukan ini amat berat Ya Allah..
Kenapa ku kejar nikmat dunia yg setitis, sedangkan Kau menjanjikan nikmat akhirat yg tak bertepi..
Kenapa ku pandang nikmat dunia yg sementara
semuanya sementara,sementara,sementara semata2...
.sedangkan nikmat akhirat kekal abadi
........
sedarlah wahai diri
sedarlah wahai diri
sedarlah wahai diri
.......
Ya Allah
..kekalkan hidayahMu pd ku..
Bimbinglah diri ini
lorongkanlah hati ini ke jalan kebenaran..
..tetapkan hati ini dalam perjuangan
Jangan biarkan ku tersasar dari landasanMu yg sebenar
Jadikanku HambaMu yg sentiasa bersyukuhr
...humbankan segala mazmumah yg
bersarang di minda dan jiwa ku..
Tetapkan aku dalam iman...
..tetapkan aku dlm perjuangan
tetapkan aku menggenggam syariatMu..
walau apa jua melanda..hingga ke akhir hayatku..
Ya Allah

Aku perlukan kekuatan
dariMu..
...untuk mengharungi onak dan badai
yg melanda diriku..

Allahumma anta Robbi!

No comments:

Post a Comment

labels

Blog Archive